Volg je ons al?

Iedere dag mooier, beter en sneller

Absolute Motors

Absolute Motors maakt auto’s in het topsegment mooier, beter en sneller. Het bedrijf pakt ieder jaar 1.000+ auto’s aan, waaronder exclusieve exemplaren van onder andere Ferrari en Bugatti. Om haar service onder de aandacht van de doelgroep te brengen plaatste Absolute Motors foto’s en video’s op Instagram. Hier wilde ze strucutureel meer mee gaan doen. Toen kwam Studio Unknown in beeld!

Wij ontwikkelden een strategie en plan van aanpak waaruit de doelen voor Instagram en YouTube kwamen. Hiermee gingen we aan de slag en binnen no time stond er een social strategie die voldeed: duidelijk, ambitieus en realistisch. De nieuwe strategie viel in de smaak bij het publiek van Absolute Motors. Binnen twee jaar overtrof de groei van de socials alle verwachtingen. 

Het resultaat is een snelgroeiend YouTube kanaal met meeslepende automotive content. In Nederland 39k YouTube abonnees, 80k volgers op Instagram en een dagelijks groeiend publiek op TikTok.

What we did

Hoe bouw je een publiek op? Hoe positioneer je jezelf als ‘toegankelijk’, ‘ambitieus’ én ‘professioneel’? Een vraagstuk waarmee we sinds 2020 aan de slag zijn gegaan. Vanuit marktonderzoek en data-analyse, ontwikkelden we een strategie en contentplan met inzet van storytelling. Zo zorgen wij samen met het Absolute Motors team dat de doelgroep engaged blijft met het ijzersterke en nog steeds groeiende merk. Gelukt? Oordeel zelf.

In Short

  • IJzersterk en groeiend merk met unieke content.
  • Van 0 naar 34k+ volgers op YouTube.
  • Van 21k naar 75k+ volgers op Instagram.

Studio Unknown heeft samen met Absolute Motors vanuit een plan van aanpak verschillende onderdelen herzien. Onder andere het contentplan werd aangepakt. Dit resulteerde in een eenvoudige, overzichtelijke en herkenbare storyline. Dit combineerden we met een passende fotografie stijl. En dat sloeg aan.

Foto én Video

De werkplaats is uniek: creativiteit en inspiratie zijn het startpunt van bijzondere en toffe projecten. We gaan daar gericht te werk en maken continu foto’s en video’s op basis van een plan. Met deze content vertellen we het verhaal van de werkplaats. De doelgroep blijft zo engaged met Absolute Motors. Bekijk de weekvideo en je snapt waarom.

Continu verbeteren

De snelle veranderingen bij Absolute Motors gaven aanleiding om na 1,5 jaar alle bestaande content tegen het licht te houden, met als doel de content nog mooier, beter en aantrekkelijker te maken. Toegankelijke video’s voor de doelgroep van Absolute Motors. Door goed naar de data te kijken en concepten in lijn te brengen met Dutch Wheels hebben we de strategie aangescherpt, zonder de kenwaarden van de identiteit te verliezen. Zo zorgen we samen met het team van Absolute Motors dat de doelgroep engaged blijft.

Positieve Impact

Mede dankzij de inzet van YouTube en Instagram is Absolute Motors in de afgelopen twee jaar verdrievoudigd in omzet. Rowan: “Dankzij de grote hoeveelheid content op onze sociale media kunnen we heel veel voorbeelden laten zien. Dat maakt het voor potentiële opdrachtgevers een stuk gemakkelijker om een keuze te maken.”

The Story Continues

De nieuwe positionering zet Absolute Motors ijzersterk neer en vormt daarmee de perfecte basis voor een nieuw videoconcept, die de klasse van Absolute Motors op unieke wijze toont. Een videoreeks die doormiddel van storytelling het verhaal en ervaringen van Absolute Motors verteld op een manier waardoor je er geen genoeg van krijgt. Kijk en oordeel zelf.