Volg je ons al?

Groeien door visueel sterke content

De Ijsmaker

In de zomer van 2021 kreeg Studio Unknown de vraag om samen met De IJsmaker te werken aan een innovatieve contentstrategie voor social media. De ijsmaker, een voorloper in zijn markt, ze zijn disruptive en innovatief. Dit is te zien aan bijvoorbeeld de orderkiosken, welke naast de contentstrategie voor social media zijn meegenomen in het plan vanuit Studio Unknown. Aanvullend volgde de vraag of Studio Unknown ook de contentproductie wilde verzorgen. Deze content moest tevens inzetbaar zijn voor de orderkiosk.

Studio Unknown en De IJsmaker sloegen de handen ineen en vol vuur en bevlogenheid kwamen we samen tot een ijzersterk concept. Dit concept en het daaruit voortvloeiende plan van aanpak vormden de basis voor het schieten van gerichte content. Dit versterkt de klantbeleving en sluit naadloos aan bij de sfeer en uitstraling van De IJsmaker.

What we did

Na de ontwikkeling van de strategie volgde een plan van aanpak met een concrete volgende stap: sterke product fotografie en videografie van alle ambachtelijke ijssoorten en bijbehorende extra’s. Deze content werd vervolgens ingeladen in de orderkiosk van De IJsmaker. De producten zijn herkenbaar en De IJsmaker vergroot op deze manier haar online zichtbaarheid door deelbare content voor socials.

In Short

  • Contentstrategie voor De IJsmaker om het merk online te laten groeien
  • Content van producten voor hogere herkenbaarheid van het merk De IJsmaker en haar producten

Het ijs van De IJsmaker leent zich bij uitstek voor sterke fotografie en videografie. In het concept is ervoor gekozen om de kleuren van het ijs in combinatie met het logo van De IJsmaker leidend te laten zijn in het campagnemateriaal. Met het efficiënt en consistent inzetten van deze content blijft De IJsmaker top of mind bij de doelgroep.

De tweede opdracht

Na succesvolle samenwerking, volgende al snel een vervolg opdracht: een recruitment video voor de werving van nieuw personeel.