Studio Unknown kreeg de vraag om True Sneakerz te transformeren van sneaker brand naar lifestyle brand. Bijna 10 jaar geleden startte het merk als het eigenzinnige antwoord op de brave Nederlandse sneakerscene. Veel bekende Nederlanders, voetballers en sneakerfanaten weten ondertussen het merk te vinden. True Sneakerz zag kansen en pakte het momentum: de transformatie van sneakerbrand naar lifestyle brand.
In deze zoektocht van True Sneakerz vonden zij een partner in Studio Unknown die transitie concreet maakte met een passende contentstrategie. Hierin staan een aantal doelstellingen centraal: Community opbouwen, herkenbaarheid en consistentie in de content creatie.
Vanuit de merkstrategie volgde een plan van aanpak waarin de contentstrategie werd bepaald. Het hele portfolio aan producten visueel sterk neerzetten in fotografie en videografie. Net als True Sneakerz zich bezig houd met de nieuwste trends en drops zorgt Studio Unknown ervoor dat de content hierbij aansluit.
Hiermee bewerkstelligen we de transitie van sneakermerk naar lifestyle brand met behoud van het unieke karakter van True Sneakerz.
Het was onze uitdaging om een solide, gezonde contentstrategie te ontwikkelen, te produceren en deze content consistent te distribueren, zodat je altijd on top of mind blijft bij je community.
”Niet zeggen dat je bijzonder bent, maar laat zien dat je bijzonder bent”. Sneakers die er toe doen, met een oog voor detail en een verhaal vertellen.
Iedere sneaker heeft zijn eigen verhaal. In deze verhalen komen alle aspecten van het merk terug. Deze verhalen vormden het uitgangspunt voor de photoshoots.